Bussolycka E:4 101127


Efter att ha jobbat 23 år inom räddningstjänst utan att ha varit med om nån
allvarligare bussolycka, går jag så en kurs på Sandö rörandes just detta.
Vad händer... första arbetspasset efter denna så krockar en buss med en
lastbil på E4:an.

Ibland är det underligt hur världen och tingen fungerar / Anders.



På lördagseftermiddagen skedde en trafikolycka på E4 i höjd med Maj, där en Y-buss med
ett 40-tal passagerare kolliderade med en lastbil vid 15-tiden.
Sammanlagt fem personer fick föras till sjukhus med ambulans, samtliga var passagerare
i bussen. Ingen av dem hade livshotande skador.
Långa köer uppstod i bägge riktningar.                          Bild och text: Gobiten.se /läsarbild



Kommentarer
Postat av: EL

Du var alltså inte med under Bussolyckan i Indal?

2010-11-28 @ 17:36:18
Postat av: Anders

Bussolyckan i Indal 2001 är en av dom allvarligaste och värsta olyckor vi har haft i Sundsvall/Timrå-området och en händelse som fortfarande ibland kommer upp till ytan för samtal och diskussion. Jag var däremot inte med denna dagen. /Anders

2010-11-29 @ 10:15:11
Postat av: EL

Okej!

Jag var nämligen med i den olyckan. Och det som jag kommer ihåg väldigt väl var att Räddningstjänsten gjorde ett riktig bra och proffsigt jobb den dagen och det vet jag att det är fler än jag som tycker. Oavsett om du var där eller inte så ska ni ha stort beröm för insatsen!

2010-11-30 @ 01:40:55
Postat av: Anders

Tack för dom orden EL. Det värmer att höra att du tycker att vi gjorde ett bra jobb den där dagen. Vi har några på Skiftlaget som var i tjänst den där

septemberdagen och jag framför gärna dina ord till

dom. /Anders

2010-11-30 @ 14:09:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0